27 جولای 2024

هم‌اندیشی انجمن زغال‌سنگ ایران با مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان

روز شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲، جلسه هم‌اندیشی انجمن زغال‌سنگ ایران با مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این مجتمع بزرگ صنعتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محسن هاشمی‌زاد، رئیس انجمن زغال‌سنگ ایران با اشاره به وجود ۱۰۳ معدن زغال‌سنگ در کشور، خواهان هم‌افزایی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شد.

وی با اشاره به ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تنی تولید کنستانتره زغال‌سنگ در کشور، بر لزوم سرمایه‌گذاری در این معادن تاکید کرد.

همچنین سایر اعضای انجمن نیز با اشاره به قیمت تمام شده هر تن زغال‌سنگ داخلی، خواستار بازنگری در این خصوص شدند.

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز ضمن قدردانی از هم‌افزایی مشترک فی‌مابین انجمن زغال‌سنگ ایران و مصرف‌کنندگان، مطرح کرد: با توجه به وجود معادن زغال‌سنگ در نقاط محروم کشور، شرکت ذوب آهن توجه ویژه‌ای به این معادن برای افزایش تولید، قطع وابستگی به واردات این ماده اولیه و حمایت از تولید داخلی دارد.

در پایان این نشست مقرر شد کمیسیون مشترک انجمن زغال‌سنگ ایران با محوریت معاونت بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان، راهکارهای مناسب برای ارتقای موارد مذکور را شناسایی و با هماهنگی سایر مصرف‌کنندگان ، ایمیدرو و وزارت صمت پیگیری کنند.

درباره نویسنده

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید