27 آوریل 2024

شرکت زغالسنگ البرز مرکزی

خستین عملیات اکتشافی در این حوزه وسیع در سال ۱۳۱۴ به هنگام احداث خطوط راه‌آهن سراسری در زیراب صورت گرفت که منجر به بهره‌برداری از معدن کنیج‌کلا در این منطقه گردید و متعاقب آن نیز عملیات اکتشافی دیگری در محدوده فوق انجام شد که نهایتا در سال ۱۳۵۰ به بهره‌برداری قسمتی از معدن کارمزد در این حوالی انجامید. شرکت زغالسنگ البرز مرکزی در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۳ تحت شماره ۱۹۶۹۱ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و متعاقبا به موجب صورتجلسه مورخ ۲۳ مرداد ماه سال ۱۳۷۰، مجمع عمومی فوق العاده دفتر مرکزی شرکت را از تهران به شهر زیراب منتقل و در تاریخ ۵ مهر ماه ۱۳۷۱ تحت شماره ۱۹۲ در اداره ثبت اسناد سوادکوه به ثبت رسیده است.

شرکت زغالسنگ البرز مرکزی دارای معدن زغالسنگ گلیران و کارخانه زغالشویی، آزمایشگاه زغال در مجاورت کارخانه (در منطقه انجیر تنگه)، سایت اداری واقع در آزادمهر و یک مجتمع آموزشی-رفاهی واقع در خزرآباد ساری می‌باشد.

این شرکت در راستای فعالیت خود هم‌اکنون زغالسنگ کک‌شوی خام را از معدن گلیران و معادن بخش خصوصی خریداری و پس از فرآوری در کارخانه زغالشویی و تبدیل به زغالسنگ کنسانتره بوسیله خطوط راه‌آهن سراسری به کارخانه ذوب‌آهن اصفهان و توسط کامیون به کارخانه کک‌سازی زرند ارسال می‌کند. برنامه فعلی تولید زغال کنسانتره شرکت ۱۲۰ هزار تن در سال می‌باشد.

پیگیری اجرای طرح‌های اکتشافی شرکت (استل‌کنار، گردنه‌سر و امام‌زاده حسن) تا مراحل نهایی و اجرای طرح کک‌سازی، طرح آماده‌سازی و تجهیز معدن کردآباد و همچنین کارخانه زغالشویی جدید در شهرستان سوادکوه از دیگر فعالیت‌های شرکت می‌باشد.

دفتر مرکزی: مازندران، سوادکوه، کیلومتر ۱۸۵ محور سوادکوه، روبروی پلیس راه سوادکوه، شرکت زغالسنگ البرز مرکزی

تلفن :۰۱۱۴۲۴۲۴۰۰۰- ۰۱۱۴۲۴۲۴۰۰۱

دورنگار: ۰۱۱۴۲۴۲۲۵۹۰- ۰۱۱۴۲۴۲۴۰۱۵

http://cacco.ir

درباره نویسنده

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید