30 آوریل 2024

شرکت زغالسنگ البرز شرقی

شرکت زغالسنگ البرز شرقی در سال ۱۳۴۹ هجری شمسی، با عنوان حوزه زغالی شاهرود، فعالیت اکتشافی و بهره برداری از معادن خود را آغاز کرد. این شرکت در سال ۱۳۵۳ به­ عنوان زیرمجموعه شرکت ملی ذوب آهن ایران به فعالیت خود ادامه داد. پس از تاسیس شرکت ملی فولاد و متعاقب آن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت زغالسنگ البرز شرقی به مالکیت آنها درآمد. ابتدای سال ۱۳۹۳ و در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و مطابق با قوانین سازمان خصوصی سازی کشور، شرکت زغالسنگ البرز شرقی توسط شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان خریداری شد و ۵ درصد از سهام خود را در قالب سهام ترجیحی به کارکنان زغالسنگ البرز شرقی واگذار نمود.

 شرکت ۴ پروانه بهره برداری از استان سمنان، ۲ پروانه بهره برداری و ۱ پروانه اکتشاف از استان گلستان و ۲۵ دهانه تونل در مالکیت خود دارد و عمده فعالیت­ هایش، اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن و فرآوری زغالسنگ است. تامین بخشی از کنسانتره زغالسنگ مورد نیاز ذوب آهن اصفهان، ماموریت اصلی شرکت است.

·    حوزه فعالیت شرکت، از معادن طزره در شهرستان دامغان، واقع در استان سمنان تا جنوب شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان می­ باشد و ستاد مرکزی آن در شهرستان شاهرود واقع شده است.

هم‌اکنون حدود ۲۲۰۰ نفر، بصورت امانی و پیمانی در این شرکت که یکی از قطب های تولید و اشتغال منطقه به شمار می آید، مشغول به فعالیت هستند.

این شرکت به عنوان سومین تولیدکننده زغالسنگ کشور و با داشتن گواهینامه های معتبر کیفیت، از شرکت توف (TÜV) آلمان شامل مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ ، مدیریت محیط زیست ایزو ۱۴۰۰۱ و مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ایزو ۴۵۰۰۱ ، در ارائه محصولات باکیفیت به شرکت مادر، تلاش می­کند و توانسته است کیفیت خود را پس از سالها، بر اساس استانداردهای صنایع کک سازی و ذوب آهن اصفهان در رده­ بندی متوسط قرار دهد.

آدرس :  سمنان ، شاهرود ، بلوار شهيد بهشتی ، شرکت زغالسنگ البرز شرقی

تلفن : 5-02332394041

دورنگار : 02332394095

https://eacmco.ir

درباره نویسنده

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید